Jaka będzie sytuacja po pandemii? Nie wiadomo. Jedno jest pewne, w tym roku na rynku pojawi się wiele nowych małych firm, takich jak Twoja. Być może konkurentów, ale także potencjalnych nowych partnerów biznesowych. Jak więc się rozwijać?
Bądź proaktywny.
Bycie proaktywnym to zdolność do podejmowania inicjatywy. Jest to fakt samodzielnego działania, bez oczekiwania na polecenie lub prośbę. Bycie proaktywnym to ważna cecha, która pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji! Rzeczywiście, będziesz w stanie wyprzedzić oczekiwania swoich klientów, przewidując ich potrzeby.
Bądź ekspertem.
Dzięki blogowi, wykorzystaniu sieci społecznościowych, artykułom prasowym, a nawet animacji konferencji i sympozjów, możesz stworzyć wizerunek eksperta. Profesjonalista, który posiada ogromną wiedzę w swojej dziedzinie, ale nie potrafi jej przekazać, traci wiele wartości dodanej. I odwrotnie, jeśli podzielisz się swoją wiedzą i pokażesz wszystkim swój talent, będziesz szanowany i będziesz postrzegany znacznie lepiej niż konkurencja.
Bądź hojny.
Nie chodzi o spontaniczną filantropię. Trzeba jednak wiedzieć, jak dawać, aby móc otrzymywać. Darmowa uwaga zawsze w końcu do nas wraca. Ponadto, ważne jest, aby zauważyć, że wolne działanie niekoniecznie jest bezinteresowne. Weźmy za przykład prezenty dla lojalnych klientów, rabaty czy dystrybucję artykułów reklamowych. Wszystkie te pozornie darmowe działania pomagają budować lojalność klientów lub sprawiają, że stajesz się znany wśród nowych potencjalnych klientów. W przyszłości, po przeprowadzeniu bezpłatnej akcji, Państwa sprzedaż i obroty wzrosną.
Nacisk na oryginalność.
Celem jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Decydując się na unikalne pozycjonowanie, wyróżnisz się z tłumu. To odróżnienie od konkurencji może być dokonane w komunikacji lub bezpośrednio w ofercie w bardziej konkretny sposób. Ważne jest, aby pomyśleć o karcie graficznej, chwytliwej nazwie, sloganie i logo. Każdy sektor działalności ma swoje własne standardy. Myśląc nieszablonowo, wyróżnisz się na tle konkurencji i zwrócisz na siebie uwagę. W ten sam sposób upewnij się, że oferujesz innowacyjny i wydajny produkt lub usługę. Twoja oferta musi zadowolić Twoich klientów. Oryginalność można znaleźć w samym produkcie, w sposobie jego dostawy lub w jakości obsługi posprzedażowej, którą zapewniasz.
Poznaj swoich klientów.
Twoi klienci szczególnie cenią sobie to, że są wysłuchiwani. Zauważają uwagę, jaką im poświęcasz i są zazwyczaj wdzięczne i lojalne. Z tego powodu nie należy zaniedbywać zarządzania relacjami z klientami. Jeśli poświęcisz swoim klientom szczególną uwagę, docenią to i będą cię preferować. W tym celu radzimy wyposażyć się w narzędzie do zarządzania relacjami z klientami. Takie narzędzie pozwoli Ci poznać Twoich klientów, ich poprzednie zamówienia oraz przewidzieć ich przyszłe potrzeby.
Bądź reaktywny.
Staraj się odpowiadać jak najszybciej na e-maile, które są do Ciebie wysyłane. Klienci doceniają również fakt, że nie muszą podejmować 3 lub 4 prób kontaktu telefonicznego. Szybkość, z jaką odpowiadasz na ich pytania, może być czynnikiem przemawiającym na Twoją korzyść w porównaniu z konkurencją.
Dokonuj właściwych wyborów.
Nieustannie stajesz w obliczu kluczowych decyzji i wyborów dotyczących Twojej firmy. Wybory te muszą być dokonywane ostrożnie i prawidłowo. Mają one bezpośredni wpływ na Twój biznes, ale także na zadowolenie Twoich klientów. Rzeczywiście, zły wybór biznesplanu może postawić Cię w trudnej sytuacji finansowej, a zły wybór strategiczny może rozczarować Twoich klientów. Aby upewnić się, że dokonujesz właściwych wyborów, poproś o radę osoby z Twojego otoczenia i przeanalizuj wszystkie wyniki.
Zostań mistrzem w doradztwie.
Wiedza o tym, jak analizować oczekiwania klientów, rozumieć, czego od Ciebie oczekują i kierować ich wyborami, stawia wszystkie szanse po Twojej stronie, że będą zadowoleni. Będą wdzięczni za uwagę, którą im poświęcasz i docenią fakt, że otrzymują spersonalizowane porady. Klient, któremu poświęcasz czas i z którym dzielisz się swoją wiedzą, staje się lojalnym klientem, który nie zwróci się do konkurencji.
Zdobądź odpowiednie narzędzia.
Postawienie technologii po swojej stronie i wiedza, jak mądrze korzystać z technologii cyfrowej, może przynieść tylko korzyści. Rzeczywiście, dzięki technologii można zaoszczędzić czas na zadaniach administracyjnych i zaoferować najlepszą możliwą obsługę swoim klientom. Dzięki oprogramowaniu do zarządzania online pozbędziesz się księgowości, będziesz mógł szybko wysyłać oferty lub oszczędzać czas na zarządzaniu projektami.
Dlaczego warto się wyróżniać?
Aby wyróżnić się z tłumu wymaga wysiłku i inwestycji czasu i pieniędzy, ale należy pamiętać, że korzyści są znaczne. Wszystkie działania, które możesz wdrożyć, aby zbudować lojalność klientów, pomogą Ci wyróżnić się z tłumu. Przy rosnącej liczbie firm i usług, coraz trudniej jest się wyróżnić. Robiąc to lepiej niż konkurencja, przyciągniesz nowych klientów i przekonasz obecnych, aby się nie odwracali. Więcej klientów to większa sprzedaż i większe obroty!