Płatne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedne z najlepszych i najprostszych sposobów, by docierać do potencjalnego klienta, zachęcać do skorzystania z oferty czy też zakupów towarów i usług. Przede wszystkim wykorzystują nowoczesne narzędzia oraz oczywiście popularność Facebooka, w którym miliony spędzają czas. I nic dziwnego, że wiele firm zastanawia się, kosztuje reklama oraz jak zaplanować kampanię, by trafiła ona do grupy odbiorców oraz przyniosła efekt.
Ile kosztują kampanie reklamowe?
Warto również zauważyć, że dynamicznie zmienia się reklama na Facebooku. Cennik staje się punktem wyjścia do planowania kampanii, ale warto powiedzieć, że w social media nie zawsze duże wydatki są równoznaczne z wielkimi efektami. Tu rynek rządzi się swoimi prawami i warto wykorzystywać różnego rodzaju narzędzia, by trafić do grupy docelowej, zadbać o pozyskanie danych kontaktowych oraz stworzyć na tyle atrakcyjną kampanię reklamową, że wyróżni się ona na tle innych. Dlatego nie ma jednej dobrej odpowiedzi, jaka strategia będzie najlepsza i co istotne, ile ona będzie kosztować. Z pewnością warto jednak zaplanować budżet reklamowy w taki sposób, by na promocji nie oszczędzać.
Zaplanuj kampanię w menedżerze reklam
Wiele osób decyduje się na samodzielną optymalizację reklamy, a inni zlecają te zadania profesjonalnym agencjom. Niewątpliwie tematem, który gorączkuje wszystkich zainteresowanych, jest koszt konwersji oraz miesięczny budżet przeznaczany na kampanię. Okazuje się, że skuteczne mogą być zarówno strategie za kilka złotych, jak i za kilka tysięcy. Sama praca nad przekazem reklamowym też daje dostęp do szeregu bezpłatnych narzędzi i niewątpliwie w przypadku Facebooka bardzo ciężko jest strategię przeliczyć na pieniądze. Tu jest inaczej niż w telewizji, gazetach czy nawet Google. O ile media społecznościowe są bardziej elastyczne, to trafność reklamy nie zawsze jest efektem poniesionych nakładów.
Jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową?
Dlatego właśnie w przypadku Facebooka nie mówimy o pakietach reklamowych i gotowych rozwiązaniach. Sam portal też bardzo dynamicznie się zmienia, dostosowując się do zmieniającego się rynku czy konsumenckich przyzwyczajeń. A może jest na odwrót i to media społecznościowe wytyczają reklamie drogę, a nią podąża cała reszta. W tym wypadku najważniejsza jest bowiem konwersja – czyli kierowanie jej na konkretny lokalny obszar. Trzeba też z góry zdefiniować grupę odbiorców. I dlatego na kampaniach reklamowych nie warto oszczędzać, ale również nie opłaca się przepłacać.